fredag 14 juni 2013

Välkommen till min allra första blogg!

Jag som har den här bloggen heter Elmer Yanac, men det kanske du redan har lagt märke till!? Vill du veta lite mer om mig och min bakgrund så kan du ju kika på min profil. Att skriva är kanske inte min starkaste sida, så därför kommer jag inte ödsla med ord i den här bloggen. Jag föredrar att utrycka mig med pensel och färg istället. Som tur är får jag lite hjälp med bloggen vilket är en anledning till att jag gick med på att starta en blogg. En möjlighet för mig att kunna ha en egen plats på webben där jag har möjlighet att visa upp min konst även för den som inte bor i mina trakter.

Jag kommer att lägga upp foton på mina tavlor och kanske berätta lite kortfattat om dem. En del tavlor är något äldre, andra nya, vissa är privata, en del kanske sålda, medans andra är till salu.

Målat har jag gjort under många år, men i perioder har det gått långt mellan tavlorna då lusten varit på sparlåga. Jag har aldrig haft tillfälle att visa upp min konst mer än för dem som känner mig. Jag har nog aldrig haft det där drivet som krävs för att nå ut med min konst, utan har främst målat för min egen skull. Ska bli väldigt spännande att få höra vad andra tycker om min konst som ser den för första gången? Så här långt att jag bara fått positiv respons. 

Allt började med att jag hade turen att träffa en kvinna vid namnet Rosie, via medborgarskolan där jag har tillbringat en del tid och prövat på lite olika hantverk. Rosie såg min talang och undrade om jag ville måla flera tavlor för att sen kunna ha en utställning på Galleri Blå i Jönköping, som Rosie ansvarar för? Självklart ville jag det! Så nu har jag målat för fullt under hela våren och nu den 18 juni är det dags för Vernissage. Kan och vill du, så är du välkommen dit! Efter det kommer jag finnas på Galleri Blå tre dagar i veckan fram till den 28 juni. Tiderna då jag är på Galleri Blå hittar du i högerspalten.

Här är ett smakprov på några av mina tavlor som finns med på utställningen…

 

2 kommentarer:

  1. Hurra hurra för dig Elmer, blev jätteglad av att se dina färggranna tavlor, synd att jag bor så långt bort, hade direkt kommit till galleriet och kollat. Jag, Monica gillar ju konst. Synd att jag har väggarna full av tavlor redan. Har ju tavlor ståendes i källaren. Jag älskar det som är färgglatt, man blir glad av det.... STORT LYCKA TILL FRÅN BENNY OCH MIG (MONICA) Kommer att troget att följa din blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Monica! Det här ska bli roligt. Har väntat länge på den här utställningen. Det är sant som du säger, att man blir glad av färger. Det är tråkigt att ni inte kan komma, men jag kommer att visa alla mina tavlor här på bloggen framöver.

      Hälsa Benny! :)

      Radera

Lämna gärna en kommentar... ;)