lördag 29 juni 2013

Abstrakta tavlor

Dags att uppdatera bloggen lite! Vädret här nere i Småland är inte så jätte kul just nu, då regnskurarna har avlöst varandra mer eller mindre senaste veckan. När det regnat har jag passat på att fördrivet tiden framför staffliet tillsammans med färg och pensel istället.

 penseldrag-vektor-material_15-8024 kopiera

Just nu är det ett abstrakt motiv som fyller duken med härliga färger som man blir glad av, men den är inte färdig ännu…

1011725_191700800993557_82771800_n

Här kommer bilder på mina andra abstrakta motiv som jag målat under våren. Det finns inte så mycket att berätta om dem då det inte är någon direkt tanke bakom dem, utan de har vuxit fram genom mina känslor och fantasier och med hjälp av min pensel och färg förstås. Sen är det upp till dig som betraktare att skapa dig en egen uppfattning beroende på dina egna fantasier och känslor.

Den här tavlan har jag kallat för “Natural-S”

IMG_4470f kopiera liten frame

Här är en annan av mina skapelser som jag döpt till “Utsikt”

IMG_4470f 1kopiera liten frame

Här är en till som heter “Ny värld”

IMG_4472f kopiera frame 

Och den här har jag gett namnet “Jordens dröm”

IMG_4465f kopiera_redigerad-1 liten frame

Och den sista tavlan för den här gången, heter kort och gott “Cirklar”

IMG_4468f kopiera_redigerad-1 liten frame 1

Hoppas ni tycker om vad ni ser?

Annars får ni kika in igen nästa gång jag gör ett inlägg, för då tänker jag visa er några av mina landskapsmålningar.

namnteckning1 kopiera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar... ;)