söndag 16 juni 2013

Några äldre alster

Inför vernissagen letade jag fram några äldre tavlor och hittade bland annat dessa tre. Alla mina tavlor är målade på kanvas och med oljefärg.

Inspirationen till den här tavlan kom efter en regnig period och är målad efter min egen fantasi och jag har döpt den till “Efter regn”
Efter regn
Här är en stilleben där jag målat av ett fat med färska frukter och den tavlan döpte jag till just det, “Frukter”.
Frukter
Den tredje och sista tavlan som jag tänkt bjuda på är också av äldre modell. När jag flyttade till Sverige och fick höra talas om hur Göken la sina ägg i andra fåglars bon och lät dem ta hand om deras avkomma, så inspirerade det mig till att måla denna tavla, “Gökungen”
Gökungen
Det var allt jag hade att bjuda på. Ska försöka fixa till ett galleri här på bloggen där man kan se de tavlor jag bloggat om. Det är lite mycket annat just nu, så här inför vernissagen, så det kanske dröjer lite?
namnteckning1 kopiera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar... ;)